stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Sunday, July 18, 2010

kelopak bawah mata kiri berdenyut, kenapa ?


saya terus bertanya kepada orang-orang keliling saya, kenapa mata kiri bawah saya berdenyut-denyut. sudah hampir 2minggu saya alami "kelopak bawak mata kiri berdenyut" kenapa agak-agaknya yerr, sebanyakkan yang jawab ?
  • saya nak menangis kemungkinan menangis yang paling besar dan besarnya
betul ke semua nie ? kenapa ? tetapi aku sudah dapat rasa yang benda ini akan terjadi kalau pon tidak patut terjadi. saya tidak boleh nafaskan lagi kerana saya seorang manusia, mempercayaianya kerana yang baik datangnya dari Allah dan buruk datangnya dari diri kita sendiri.

saya telah banyak kunjungi laman web yang mengesahkan tentang masalah "kelopak bawak mata kiri berdenyut" sebahagian memberikan jawapan yang sama dan hampir-hampir sama dengan apa orang keliling saya memberi tahu, akhir laman web saya kunjungi;-

Haram mengatakan sesuatu itu adalah alamat/petanda.

Doa Rasulullah s.a.w:

"Ya Allah, tidak adalah sebarang petanda, tetapi yang ada ialah pergantungan kepada-Mu, tiadalah yang baik selain kebaikan dari-Mu, dan tidak ada yang layak disembah melainkan-Mu."

(Allahumma laa toira illa toiruka wa laa khaira illa khairuka wa laa ilaha ghairuka)

(Ahmad 2/20, ibn as-sunni #292, al-ahadith as-sahihah #1065)

Doa ini dibaca apabila kita terfikir bahawa sesuatu yg terjadi itu adalah alamat/petanda kepada sesuatu kebaikan/keburukan, terutamanya yg boleh mempengaruhi kita membuat sesuatu tindakan. Dengan doa ini kita menolak semua kepercayaan ini, dan hanya bergantung kepada Allah. Doa ini juga mengeluarkan kita daripada jatuh ke dalam syirik meletakkan kepercayaan kepada sesuatu petanda lebih daripada pengharapan kepada Allah.

-----------------

beri pendapat kepada saya, tolongan selesaikan masalah saya yang saya alami sekarang, ?

4 comments:

Ct NuRJaNNaH said...

jangan fikir sgt kowt
relax jerk
dan bykkan selawat
insyaallah hati zila akan tenang

Azila Aini said...

jannah; thanx (: risau tauu!

Fida Jai OWN said...

salam. kebetulan singgah :))
itu semua mainan minda kan . jgn di set kan minda dengan hanya gerakan badan tu . yg mata berdenyut , tgn gatal , semua tu kn pendapat orang dulu2 dear .
banyakkan selawat ye dear.
and tht Doa , was good . :))
so , percaya pada diri . jgn d pk2 yahhh .
btw , TC . :))
selawat :)

salam .

Azila Aini said...

fida; terima kasih kerana memberi pendapat. alhamdullah hari nie mata zila da okey da. mybe mata tu kasi tahu first time masuk kelas kot. hahar. lawak jerrr!