stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Saturday, July 17, 2010

kksbs orentasi time,

selamat datang untuk semua yang melawat blogger saya. saya bersyukur kerana saya masih boleh menaip dan boleh membuat 1cerita untuk hari orentasi kami, selama 3hari. yang diadakan didewan kksbs. pada 14,15&16julai2010. [rabu,khamis&jumaat]. insyallah apa yang saya tulis ini tiada mana-mana pihak "bengan, hati sakit, or whatever" ok sudahh. kita mulakan dengan سْـــــــــــــــــمِ اﷲِارَّحْمَنِ ارَّحِي, alhamdullah doa yang saya hendak sudah tercapai. terima kasih ALLAH SWT.

hari pertama MSK,
minggu suai kenal bagi semua pelajar kksbs. bagi sem1 sesi julai 2010, dimulakan dengan senaman pagi, senam bersama lagu "wakawaka"dan mulakan taklimat-taklimat yang diaturkan didalam jadual yang diberikan kepada kami semua student kksbs, dengan memaikai baju t-sht yang diberikan kepada pehak kolej dan diberi kepada kami student kksbs. yang berwarna biru berjalur kuning dikiri kanan baju kami. boleh tahan cantiknya, setiap permulaan student yang baru. baju berlainan. so, tak hairanlah. dan baju yang saya dapat bersaiz 'm' sungguh menduka cita. badan saya sungguh kecil dan saya memakai seperti 'jubah separuh' haha. biasalah tu, setakat baju tu da biasalah. memang tang saya takkan ada yang muat-muatlah. tetapi saya bersyukur kerana saya dapat melanjutkan pelajaran ke kolej komuniti sabak bernam. kalau pun bidang yang saya mintak ini saya kurang minat. demi diri saya, saya akan berusaha untuk minatkan lagi diri saya untuk bidang 'komputer' ini.

masuk dewan pukul7:30am untuk hari pertama (MSK), sungguh cepat kan. memang saya tidak tidur lewat lah kat sana, pukul 10:00 dah tidur, bagun pukul5:30am, awal kan ? duduk hostel, kenalah bertolak angsurkan, bagun terus mandi if bilik air empty dan selepas itu siap-siap dan selepas itu mengemas hostel kami. selesai semua pukul 7:00am kami semua keluar hostel dan mulakan perjalan kami yang sungguh jauh, boleh patah goyang satu badan nie, haha. permulaan hari pun da merasakan keboshanan, bukan boshan apa pun, cuma taklimat boleh membuat saya ngantok. hahaha, macam mana ini nak masuk kelas kang. aduhai. tetapi saya kuatkan mata untuk kurangkan tidur, bagaimana ? on h/p dan pergi ker 'WLAN network' line dan wifi ada, sungguh seronok. terus online facebook. kerja partime saya dalam dewan, sambil-sambil.

jadual makan kami, 3kali makan dalam 1hari dikolej. sarapan(10:00-10:30am), tengahari(12:00-2:30pm) dan petang(5:00pm). tengah hari lama sikit sebab diberi waktu makan dan solat sekali. masjid tidak jauh dari kolej kami, belakang kolej kami sahaja. jadi taklah kalang kabut. semua berjalan dengan lancar,alhamdullah. dipetang hari, kami diberi kumpulan. tidak campur jantina ok. 1group all girls, and mygroup "wonder women" nampak nama macam wonder girls plak. hahaha, sama jer maksudnya. tak kesahlah, papepon saya telah dilantik menjadi ketua kumpulan untuk "wonder women" ini, dan keseluruhan group saya adalah digolongan adik-adik saya. saya adalah kakak. huhu. its okey. sem1 jugak. umur sahaja yang berlainan, diberi 1telur ayam untuk setiap group. dan perlu menjaga ianya untuk 3hari. nak tahu apa jadi dengan telur ayam group kami ? teruskan membaca ok.

hari kedua (MSK),
mula taklimat pada pukul 7:30 jugak. memakai baju yang sama pada hari semalam, semua sama di hari pertaman, bersenam dan menari "poco-poco & chiecken dance" kecuali taklimat berlainan, macam-macam taklimat diberi untuk mengenali kksbs. seronok bila tahu semua tentang kksbs ini. dan kami nantikan petang selepas taklimat pukul2:30 hingga 3:00pm. dan disambung dengan aktiviti "explorace" untuk group yang diberi. alhamdullah, group kami tidak last, tetapi group kami no5 daro 10group. top-5 lagi ok. dan saya telah menjadi "kambing" bagi check point kedua. sungguh awal saya kene check point itu. dan anak-anak saya telah mendandan saya dengan surat khabar dan menjadikannya kambing. hehe, sungguh malu dan kelakar. tetapi saya spoting. laluinyaa dahulu, wonder women hebat!!!

aktiviti semua selamat dilaksanakan, dan telur ayam kami pon masih sehat dan selamat didalam beg saya. syukur alhmdullah, saya boleh menjaga tanggungjawab diberi lagi. papepon SERONOK, urm, dan waktu berkemas seluruh kolej dilaksanakan selepas selesai aktiviti explorace.

hari ketiga (MSK),
terakhir untuk minggu suai kenal bagi kksbs sem1 sesi julai/2010. pada hari jumaat semalam, berpakaian berbaju kurung. perasaan akan berpisah bersama kkctj sebentar lagi. dan hari terakhir, taklimat terakhir bermula pada pukul8:00am, dan tamat pukul1:00pm. saat-saat dinantikan iaitu, telur ayam dipulang kepada fasi-fasi. telur ayam wonder women :) selamat dengan jayanyaaaaa. YAHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.

tamat sudah minggu suai kenal bagi sesi julai/2010. pulang dan pulang. terus pulang ke hostel dan pada pukul4:30pm parents saya sampai, so, pulang ke kapar pada petang jumaat itu. ahad pulang sana balik. isnni 19julai2010 sudah sudah kelas. waiting kelas 1A komputer&sokongan.

gambar-gambar di kksbs ((",)



________________________________________

sampai kapar pada pukul6:30pm, terus abang mengajak menonton wayang. cerita "mantra" start panggung kul 11:00pm, pulang terus makan mcd. enakkkk!


No comments: