stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Saturday, January 15, 2011

melawat ayah kepada kakak ipar ku

assalamualaikum, hari ini aku nak cerita sedikit aktiviti yang aku buat siang tadi. pagi-pagi aku telah bagun dengan awalnya if pun aku tak berapa sihat. aku pun tak tahu kenapa aku bagun awal sangat, mybe sebab hidung aku tersumbat kot. tu yang terus bagun tu. 5minit kemudian kak ngah aku kejutkan aku, ingat aku belum bagun. kejutkan untuk siap-siap pergi ke hospital, melawat ayah kepada kakak ipar aku uh.

selepas aku di kejutkan itu. aku terus OPEN pintu bilik dan terus turun bawah, nak jumpa mak. *rindu* _--_ demam aku yang agak sengal pagi-pagi uh, dan disertai dengan batok-batok. double sakit kot. selsema pun ada juga. malam tadi pun aku macam da tak bernafas dah, sampai "kekanda" aku call aku then teman sampai aku tertido. tu pun suara aku macam nak mati aje ! tapi malam tadi memang aku nak nangis aje, [sakit]

okey okey, berbalik pada tajuk kita oke. pasal kesihatan aku uh. nanti-nanti aku cerita okey. dalam masa sekarang aku masih sihat kot tapi kena bergantung kepada panadol actifast. sehari sebiji lah aku makan, dah 4hari aku rasa aku bergantung dengan actifast nie. ---------------------->.<-----------------------

belik kepada tajuk, adooooi ! aku pergi ke HOSPITAL SERDANG. melawat ayah kepada kakak ipar aku, aku tahu ayah kakak ipar aku masuk ICU sudah seminggu, dan jumaat iaitu semalam telah dibedah. ayah kakak ipar aku nie sakit kaki sebenarye, dia terjatuh kat lobang kebun dia kat kuala kangsar,perak. dan lutut sebelah kirinya telah sakit. dan bengkak. seminggu sebelum ayah kakak ipar aku nie hantar gie hospital, aku tengok masih bolehlah bergerak dan kira sihat lah kan. tapi selepas aku mendengar apa yang kakak ipar aku cerita tadi, selepas aku melihat sebelum nie lutut dan kaki sebelah kirinya bengkak sangat-sangat sampai tidak boleh bergerak, jadi kakak ipar aku terus hantar pergi hospital serdang untuk merawat, dan doc terus masukkannya pergi ke ICU.

itu separuh cerita ok. kita serahkan kepada tuhan yang maha esa. kita hanyat mampu terima hakikat sahaja, tuhan sahaja yang tahu ajal maut kita. jadi, kita sebagai hambanya perlulah banyak berdoa dan bersabar atas apa sahaja yang terjadi. saya doakan harap pacek din cepat sihat dan pulih oke. kepada isteri nya iaitu mak kepada kakak ipar aku. banyak-banyak bersabar ye macek. kita serahkan kepada tuhan yang maha esa.

waktu melawat pada pukul12:30p.m hingga 7:30p.m. tetapi aku dan keluarga aku tidak sempat untuk melawatnya, kerana tadi pukul9:00a.m pacek din telah masuk bilik bedah lagi, kerana usus nya putus. dan jantung ye pun lemah sedikit. tadi pukul 8:00p.m kakak ipar aku baru tepon untuk memberi tahu, pacek din baru selesai bedah. kaki kirinya kena potong kemungkinan. 

harap semua selamat dengan senyuman tapi bukan dengan kesedihan. *amin*










SEDIKIT UCAPAN KEPADA ARWAH CIK HAJAH ROSSIDAH

 TAKZIAH KEPADA CIKGU SAYA YANG PERNAH MENGAJAR SAYA SEKEJAP PADA SAYA TINGKATAN 4. ARWAH CIK HAJAH ROSSIDAH, TELAH TINGGALKAN KITA SEMUA PADA PETANG TADI, DALAM PUKUL4:00PTG. HOPE ROHNYA DITEMPATKAN DI KALANGAN ORANG-ORANG YANG BERIMAN, AMINNN

AL-FATIHAH

2 comments:

tiada tuan said...

erk kena potong kaki?
takotnya :/
moga pakcik awk cepat sembuh
al-fatihah kpd cikgu awk.

Azila Aini said...

okey. terima kasih atas perhatian anda. amat kami hargai. hope pacek din akan selamat.

yang telah pergi, biarlah ianya pergi dengan aman dan damai di golongan orang2 yang beriman.AL-FATIHAH