stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Tuesday, March 15, 2011

yesterday and today

Assalamualaikum.
cik zila ingin cerita kenapa yesterday and today ? urm, tak sempat nak update kan semalam, jadi hari ini cik zila update lah sakali dua kan, senang sikit. mulakan dengan hari isnin, iaitu semalam ! 

semalam bagun-bagun pagi 100% pening kepala sampai rasa nak PITAM, tapi boleh cool lagi ! terus pegi mandi. lepas itu masih pening lagi dan badan aku pun PANAS, sampai aku rasa nak TUMBANG pun ada juga nie. arggggh !  tak pernah merasakan macam uh, first time kemungkinan. lepas itu terus siap-siap pergi kolej dengan niat nak nampak sihat sahaja, taknak moody or marah-marah nie. dan ALHAMDULILLAH, semalam aku kuat, aku boleh lawan EMOSI aku, lagipon aku memang tak sihat, just orang lain akan nampak aku sihat walafiat, sebab aku tak suka tunjuk aku nie LEMAH atau cepat sakit. jadi itu la jadinyaaa. drive semalam pun angin-angin kot ! tak larat gila,






time dalam kelas pulak, nak kongsilah sedikit apa yang cik zila rasa kan, aku masuk kolej dengan niat BISMILLAH, dan aku masuk dengan kaki kanan. harap kawan-kawan aku gembira dan senyum kepada aku, tetapi harapan aku macam terbantut selepas seseorang taknak senyum dekat aku, bukan setakat senyum, teguran pun tiada. tapi aku sikit pun tak amik hati apa yang dia buat dekat aku, sebab aku tahu aku salah dengan dia. TAPI TUHAN ITU MAHA ADIL, yang aku sudah mohon maaf atas kesilapan aku, tapi seseorang itu macam taknak maafkan aku, tak apa ! aku mencari kebenaran sekarang, kalau dia seorang manusia yang PRIHATIN kepada kawan dia yang rapat dari semester(1) lagi. aku bukan ingin meminta simpati tetapi teguran kita dengan umat islam, kan pernah berkata, tidak tegur selama 3hari dosa ? betul tak ?

dan aku mampu tersenyum sahaja apabila masuk kolej, anggap tiada apa yang belaku ! aku hanya manusia yang lemah dan biasa. tidak sebagus dirimu dan ALLAH ! aku cuma dapat mengucapkan "SEJUTA KEMAAFAN" kalau lepas ini rasa taknak kenal diri ku iaitu SITI AZILA BINTI HAJI MOHAMAD AINI lagi, aku cuma ingin meminta maaf lagi sekali ! terima kasih sudi menjadi teman baik aku selama ini.

selepas pulang dari kolej, aku masih STRONG ! if pun badan aku sudah kuar bintik-bintik merah. aku pun tak tahu kenapa, mungkin ruam ! its okey, aku buat tiada masalah. tapi semalam tekak aku sudah sakit, telinga blah kiri aku pun sakit, satu badan aku lah sakit-sakit, tapi aku boleh berjalan dan nampak sihat. jadi semalam aku pun tak ada selera nak makan, sampai tengah hari pun tak makan, petang lepas balik kelas baru rasa nak makan. jadi aku dengan macek aku, nazirah dan fiza pegi makan dekat kedai mak, area-area belakanglah ! dan dalam perjalan pulang, hujan pun sudah turun, kepala aku pun kena hujan. urm, teruskan perjalanan jugaklah kan. lepas pulang rest kejap, online facebook dan text myhoney ! 

dalam pukul 5:30PM, member bilik aku text. suruh amik dekat kolej, hujan lebat ! sebab itu aku pergi amik member bilik aku dekat kolej. lepas itu  amik myhoney sekali, sebab dia pun sudah abis kelas. bawak lah sekali DATO dan DATIN uh. hehe ! 1lorongkan, apa salahnya. huhuhu, dan lepas selesai semua uh, PLAN untuk pergi ke ALAM SENTRAL,SHAH ALAM. diteruskan if pun hujan tidak berhenti. yang follow dua kereta, seramai 10orang, 1kereta 5orang  dan 1kereta lagi 5orang juga. siapa sahaja yang follow ? secret kemungkinan, cuma boleh dikenalkan ikot KOS sahaja. 4SKS | 4SFP | 1SPS & 1SPK. 

walaupun kesihatan aku tidak terjamin tapi STRONG sangat kan kan, jadi teruskan jerla PLAN semalam punya semalam. haha ! first pergi alam sentral tapi sebab datang sana sudah lewat sangat, jadi semua kedai sudah TUTUP ! jadi teruskan perjalanan, lepak DATARAN SHAH ALAM sekejap! lepas itu pergi makan ABC dekat sksyen2, dan lepas itu last persinggahan di UPTOWN SHAH ALAM. paling lama la dekat situ. layan jerlah !

dan gerak pulang dari shah alam pada pukul 1:00AM kemungkinan, dan sampai sabak bernam pada pukul 3:30AM. keletihan aku pun amat mendukacita kan, sampai-sampai rumah kepala aku super-super PENING, terus tidur dan bagun-bagun tadi pagi pun lewat pukul  10:00AM, disebabkan hari ini aku tiada kelas langsung. sebab itu aku tidur tak sedar diri, dan aku lupa yang hari ini ada MEETING PRS&JPP ! tapi aku tidak dapat hadir oleh kerana kesihatan badan aku memang tidak upaya ! 50% lembek!

itu sahaja cerita aku hari ini ! doakan kesihatan cik zila cepat sembuh ok. cik zila tak suka sakit-sakit. cik zila nak STRONG ! im strong ! waiting BONDA dan AYAHANDA datang sabak bernam, sebab aku ingin bonda aku disamping aku sekarang ! :( aku nak mak aku. uwahhhhh ! terima kasih untuk "BIE DANNY" saya ! sebab belikan nasi lemak untuk BUAH HATI dia yang tak sihat nie. loveyou bie danny !






p/s: badan bintik-bintik merah ? hmmm.

No comments: