stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Tuesday, April 19, 2011

terima kasih : kehidupan saya

assalamualaikum........ dugaaan mendatang lagi, dari petang hingga ke tengah malam. UJIAN yang beri oleh ALLAH SWT, sungguh pedih. tapi ALHAMDULILLAH aku boleh tempuhi dengan hati terbuka dan TENANG. mungkin ini adalah DUGAAN yang begitu besar bagi aku pada TAHUN 2011. iaitu, FITNAH DAN TUDUHAN yang sungguh tersentap untuk kehidupan aku. terima kasih semuanya.


permulaan ceritanyaa. gambar di atas ialah MYSCANDLE a.k.a KERETA aku. yang aku membawa dia pergi balik kolej, untuk kesenangan aku untuk aku bergerak. kereta aku hari ini telah diFITNAH dan diLANGGAR lari. kesedihan kereta aku pada hari ini sampai aku terasa hatinya. kalau pun dia benda, dia pun ada hati dan perasaan. enjin dia SIHATI, minyak dia SIJANTUNG. kereta kancil yang kecil, saya sayang awak. awak jangan sedih bila orang benci awak. sebab saya tahu awak tak salah, semua itu takdir dalam setiap apa yang wujud dalam dunia nie.

ceritanya sebenarnya ? _________________________ biarlah buat kesedaran untuk diri aku dan juga sahabat aku. kita makin berumur, boleh selesaikan masalah dengan bijak. kita ada HATI KEMANUSIAAN. jadi mana yang boleh kita selesaikan, kite selesaikan dengan cara yang DAMAI, bukan cara yang MEMULAKAN orang lain, jadi. kita buatlah IKTIBAR untuk diri kita semua. terima kasih SAHABAT.



hanya mampu berdoa atas apa yang belaku untuk diri aku. kehidupan tidak semuanye SEMPURNA kalau tiada masalah. betul tak ? jadi aku berdoa dan bersyukur atas apa yang belaku ini, semua ini telah mematangkan diri aku untuk aku laluinya semua. terima kasih YA ALLAH YA TUHAN KU. memberi aku kesabaran sampai tahap aku sabar dengan apa yang belaku, umur meningkat 20tahun aku, aku sangat bersyukur dan bahagia apa yang terjadi sekarang, sangat aku BAHAGIA.


sakit dan terus sakit ! ini lah keadaan aku bila aku banyak memikirkan sesuatu yang aku nak tahu dan harus aku tahu pada saat yang agak cepat. tapi apa kan daya. tahap pemikiran aku telah membuat kepala aku tidak boleh memikirnya dengan begitu cepat. aku sangat tersentap bila apa yang belaku didepan mata aku buat aku macam tidak wujud lagi. sangat-sangat lah aku menyedihkan. dan aku banyak memikirkan orang yang aku sayang, adakah aku masih penuh di hatinya ? sering aku terucap ! tapi aku gagal untuk berbicara. dan peribadi aku pun turut tersentuh dengan sekeliling aku. aku boleh tahap sakit mental kalau orang keliling aku buat aku GILA. 

No comments: