stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Friday, May 20, 2011

manis tawar di hari jumaat (_"))

assalamualaikum follower :)


macam biasa, kalau da taip nie ! mesti nak cerita. haha, sengal gila aku nie. semetinya aku nak cerita kan ? korang mesti nak tahu and baca cerita aku nie kan. hissh ! *terharuuuu* oke oke. awal pagi hari ini, aku dikejutkan oleh kakak aku yang no empat. disebabkan mak aku yang suruh kejutkan aku kan, jadi bagun lah awal. buatlah kerja yang mak aku suruh kan, lalala ~ habis kerja yang mak aku suruh. aku sambung membuta. haha, (anak dara teruk) nie.


itu diaaaa, gaya tidur yang sopan satun tahuuu, anda sebegitu ? mesti tak perasan kan anda tidur macam mana, sebab saya pun tak pasti saya tidur macam mana, hehe


selesai aku membuta kali kedua tu, tu pun mak aku kejutkan aku. ajak lunch sesama. mak aku ingat aku study kat atas uh, rupa-rupanyaa. haha "anak aku membuta lagi" apa sudah jadi ? hahaha. dalam beberapa minit kemudian, bagun dari katil then pergi tandas basuh muka and gosok gigi. mandi semestinye tidak. haha, kalau time-time cuti nie, aku akan mandi sekali sahaja. jimat air rumah abah aku nie. ahaks, setengah jam kemudian turun bawah dan makan untuk tengah hari dengan tak mandinya. hihi, (mak aku tak cakap pape ok)

lepas keyang makan uh, terus naik atas, online sambil selak-selak softcopy yang lect. aku kasi uh, untuk aku membaca lah ! haisssh, nota tiada. jadi softcopy sahaja yang ada, membuta matalah tengok kat skrin nie lama-lama. agak mood aku gila sikit, online and dengar lagu, guling-guling atas katil nie. tengok handphone then tengok gallery dan klik image, hilangkan kerinduan. dapat tengok muka sidia kat handphone jadilah, (haha, macam syok sendiri pulak)  itu lah aku kalau da setia sangat. rimas ke tak ek boyfriend aku nie !

ditengah hari pulak, abah dan abang aku suruh aku hantar dieorang dekat masjid untuk menunaikan solat jumaat. disebabkan hujan yang agak lebat, itu sebablah aku yang kena hantar abah dan abang aku. dan selepas itu aku menunggu jam pukul 2pm, untuk mengambil abah dan abang aku di masjid. sambil menunggu uh, macam biasalah kan. aku online sahajalah. hilangkan keboringan aku. 

habis sesi hantar dan mengambil, pada pukul 3pm siap sedia membontut mak,abah dan abang aku pergi maybank setia alam. lepas selesai di maybank, terus gerak ke seksyen2,shah alam. makan abc special. (salah kedai kot, tak sedap abc nya) tenang sahaja, janji habis dan selepas menjamu selera dan basahkan tekak yang kering nie, terus pulang ke pekan kapar. sudah petang kan. 

sampainya rumah kapar, rest 10minit. aku naik atas kemas-kemas BISKUT HP aku nie, dan terus start ejin kenderaan empat roda aku, iaitu SCANDLE a.k.a KANCIL dan membawa mak tercinta ku sekali. untuk membuat rawatan susulan di kedai leptop sebelah watson's kapar. hihi, dasyat bunyinyeeee. tidak lama pun membaikinya, sebab kelukaannya tidak sedalam air di sungai. haha, cuma secubit sahaja, (memang memalukan, sebab saya budak tecnical computer, tapi hampeeeh) jangan gelak au, setiap manusia ada kebodohan sendiri, salah satu nya, ini lah. SAYA ! 


*ini lah gambaran BISKUT HP aku, yang berabuk lagi menawan. (perasan)*

jam di kereta saya sudah menunjuk'an 6:35pm. waktu anak-anak ayam plus itik keluar dari kandangnya. haha, jahat bunyi aku uh. mesti tertanya-tanyakan ? haha ! (budak sekolah menengah sudah keluar) jadi jalan sangat mendukacitakan, aku ingin ke BIG ECONSAVE jadi laluan aku adalah, laluan untuk adik-adik saya melintas. haha, 

SESAK NAFAS TENGOK !  selamat melintasi kandang ayam dan itik ini, aku jalan terus sahaja. pergi sana mencari ubat nyamuk elektrik. wah ! bunyi macam batak. haha, but aku nie nak membeli tapi da sampai tempat nak beli, 100% lupa. haha, bilik aku nie da macam sarang nyamuk. haissh ! habis darah aku, kena isap dengan nyamuk kapar, belum sampai nyamuk sabak bernam nie.



itu sahaja cerita cik zila pada hari jumaat yang mulia ini, dan terima kasih kepada SAHABAT saya sebab membuat hari ini MANIS dan TAWAR :)


p/s: mengumpul kerinduan saya kepadanya, if pun kita tengah dalam ujian untuk berjauhan. saya tabah !

No comments: