stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Thursday, June 23, 2011

jadi manusia biasa (lagi bagus)

assalamualaikum

update untuk hari ini, mengesahkan ingin menjadi manusia biasa ! dalam kurungan lagi bagus tutup kurungan. aku fikir beribu kali, macam mana aku boleh terjebak dalam bidang modelling nie, sebab aku rasa bidang modelling macam menyeronokkan, memang pun seronok. sebab impian aku aku memang nak jadi modelling. alhamdulillah tercapai selepas aku kene chicken pop hari tu ! 

aku bukan mengeluh ke apa kan, cuma kita nie manusia kan ! setiap perbuatan mesti ada keikhlasan kan ? aku tak cakap sesiapa lah, ini untuk diri aku sendiri lah kan, aku memang ikhlas menjadi talent dan dimake up dan aku possing. aku ikhlas sesangat. tapi aku nie baru sebenar-benarnya, aku tidak tahu pun tentang celok belok kehidupan menjadi talent nie, aku possing pun biasa sahaja kot ! tidak sebagus mana pun, aku pun suka tengok-tengok orang possing, tapi aku kadang-kadang tak boleh follow. sebab dia hebat. aku cuma tersenyum sahajalah ! suka tengok majalah-majalah nie. 

akhirnya aku tercapai cita-cita aku ingin menjadi talent dan join mana-mana event yang boleh aku join, dan aku nie suka jenis bertanya kan, mana-mana make up artis or photographer nie. sebab setiap kali event mesti ade group. jadi, aku pun mencari sesiapa yang boleh jadi group aku nie. tp aku nie kan slow sedikit, mungkin aku ajak join event uh salah kot. aku nie baru dalam bidang modelling. aku memang cepat putus asa. tak kesah pun orang tak suka sikap aku nie, sebab aku jenis mencari sampai aku puas, dan satu saat, aku akan putus asa terus. kali nie memang habis-habis aku tak kesah dah orang nak cakap ape da. talent pemalas ke, talent cepat putus asa ke, suke hatilah. mulut manusia. mana boleh tutup. kang sudah puas diam lah kot.

tapi aku akan terima orang yang betul-betul nak kerjasama dengan aku sahaja selepas ini, kalau taknak, tak kisah. aku boleh jadi orang biasa. aku tak suka orang mungkin janji nie. setiap manusia ada kekurangan dan kelebihan. tapi yang terlebih tu jangan terlampau pentingkan diri sendiri sangat, sebab kita nak kerjasama dari mana-mana orang yang sekempulan dengan kita. dan yang kurang uh, macam aku nie lah, contoh terdekatlah ! berilah semangat kalau talent or mua or photog uh. kata satu group dan kata nak segroup. mesti ada timbang rasa kan. jadi itu semua kene ada pengajaran setiap manusia.

sebab itu aku fikirkan banyak kali, kenapa aku boleh menjadi talent. urm, aku rasa taknak dihina dah. baik aku menjadi siti azila yang dulu. sebelum aku melangkah ke bidang talent nie, biarlah aku hidup dengan cara aku sendiri. inilah ayat putus asa seorang talent yang baru nak terbuka. jangan padang setiap manusia itu jahat, renungkan diri sendiri dan baru padang orang lain ok. mencari rezeki dengan keiklasan dan jangan merungut. itu sahaja cerita aku yang tak seberapa ini. 

ini cerita hanya renungan aku, sebab blog aku mypersonal, aku suka share hal diri aku dekat sini, sebab time aku marah, aku akan diam dan luahkan di sini, iaitu myblog tercinta ! 

mintak maaf diatas ayat cik zila yang tidak sopan ini, sebab cara zila, ialah perangai zila.
OKBYE !