stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Thursday, December 22, 2011

biar mimpi sampai ke bintang !

Alyah adalah seorang gadis remaja biasa yang baru menerima keputusan SPMnya. Dia bermimpi untuk menyambung pelajarannya ke pengajian tinggi, tetapi oleh sebab pemikiran ibunya, Peah, yang masih kekampungan yang mengutamakan anak lelaki, Alyah terpaksa mengikut kehendak ibunya untuk menolong di gerai ayam mereka di pasar.

Andy Rasputra adalah seorang anak jutawan dari Bandung yang menetap di Malaysia. Dia rimas dengan kehidupannya di Malaysia kerana dia merasakan semua orang yang ingin berkawan dengannya adalah disebabkan kekayaannya.

Pada suatu hari Andy mengambil keputusan untuk berpura-pura menjadi miskin dengan pertolongan bekas pembantu rumahnya, Mak Yam. Sementara itu, Kinah, kawan baik Alyah menyuruh Alyah berpura-pura menjadi kaya agar dia tersangkut dengan teman yang kaya supaya impianya tercapai. Alyah dan Andy bertemu melalui laman facebook dan mula jatuh cinta. Andy akhirnya memberitahu hal sebenar tentang dirinya kepada Alyah, ketika Alyah ingin memberitahu keadaan sebenar, dia dihentikan oleh Kinah. Tetapi segala-galanya terbongkar apabila ibu Alyah menyangka yang dia akan menjadi GRO. Apabila Andy mendapat tahu keadaan yang sebenar, dia amat kecewa dan berlalu meninggalkan Alyah.


kesimpulan cerita ini, ingin mencari cinta sejati. walaupun pengenalannya di laman muka buku. tetapi kedua-dua pihak ingin melihat seseorang itu dalam keadaan bagaimana, jadi ! dieorang bertukar sebenarnya. jadi, jujur lah pada cinta. walaupun tak kaya mana pon kita. janji budi bahasa tetap ada ok.

cerita ini aku akan kasi 99% ! terbaik weh. aku ingin sangat cerita sebegini, akhinyaa. bercintalah pada yang satu dan ikhlaslah dalam setiap perhubungan. kepada mana-mana yang telah menjalani hubungan lebih dari 3tahun, teruskanlah ye. insyallah ! jujur dan setia pada diri sendiri. terima kasih

12 comments:

NURUL QURATTUL AINI =Ɖ said...

best kan.. heheee.
soo romantek... ;D

Raja Rabiatul Adawiyah said...

untunglah dapat tengok , sedih lak aiii :'(

Azila Aini said...

qurattul aini; yup ! best :) byk suka duganyaaa.

Azila Aini said...

rabiatul adawiyah; alolor.

Raja Rabiatul Adawiyah said...

huuuuu >.<

Azila Aini said...

jangan nak nngs la budak tecik.

ainol akasyah said...

warghhhhh takdapat tengok sb g nando td..sape ade link tok d donlod?

Azila Aini said...

cerita tu baru lagi. so, belom kuar kat mne2 pon. nak download pon xley lagi.

Raja Rabiatul Adawiyah said...

nak nangis gak , haha ! bila nak ada ulangan ni >.<

Azila Aini said...

kang akak call astro ok ! hahaha

tehafatihah said...

cisss perli aku laa tuh suruh jujur

Azila Aini said...

hahah ! ops. nasihat la sayang. amboooi