stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Thursday, December 15, 2011

let pass!

assalamualaikum dan salam khamis untuk semua warga blogger.
cerita terus berlalu demi hari ke hari dan demi masa ke masa dan demi saat dan saat. syukur alhamdulillah dengan hadirnya aku di bumi yang nyata ini. aku sangat bersyukur kepadamu YA ALLAH SWT. aku sangat besyukur dengan kesempurnaan yang diberi kepadamu YA ALLAH SWT. 

walaupun sudah seminggu lebih benda ini berlalu. dan hari ini aku baru sedar akan apa yang terjadi pada hari ini. tapi apa yang terjadi pada hari ini, biarlah kita anggap semua ini ada hikmah disebaliknya. cuma ingin share cerita yang tidak seberapa ini. sebab aku taknak benda ini akan terus berlalu. tapi apa-apa pun aku bersyukur kerana dapat mengenali dirinya walaupun sekejap, dan aku anggap semua yang terjadi hanya khayalan aku sahaja. semua ini akan mematangkan diri kita yang sedang meningkat remaja.

penjalanan cerita ini amat singkat sebenarnya bagi aku. aku update semua ini sebab aku merasakan disini sahaja dapat meluahkan segala apa yang aku simpan, tapi aku takkan terterang meluahkan, ini adalah share semata-mata. benda memang sudah berlalu seminggu lebih, tapi ingatan masih pulih dan boleh ingat. senang cerita, masih waras alhamdulillah. aku tidak faham kenapa semua ini belaku dan terterang didepan mata aku sendiri. bukankah dulu aku pernah dengar cerita yang amat buruk dari mulut mu.

jangan sesekali memburukkan orang walaupun di laman sosial. kerana apa yang kita burukan orang itu, orang lain akan memandang keburukkan kita sebenar-benarnya. tapi aku tak salah sesiapa, mungkin semua ini dah ada hikmah disebaliknya kan. walaupun dihina mana pun orang itu, kau akan sayang orang itu juga kan. walaupun die sudah mempunyai kekasih baru. tapi kau takkan senang dengan kekasih barunya itu. jadi aku sebagai manusia. aku taknak menjadi orang ketiga kauorang. korang jalanilah kehidupan bersama semula ye.aku doakan korang bahagia. mungkin korang ade jodoh !


"cuma nak cakap, jangan nak sakitkan hati orang lain. kerana sakitan itu akan terkena pada diri sendiri. bawak-bawaklah renungkan wahai hamba allah ini. aku hormat korang, tapi korang tak hormat aku, jadi anggaplah kita tak pernah kenal pun. setiap yang belaku ade hikmahnya. jadi renungkanlah. takyah nak nyorok-nyorok atau tipu aku lagi ok. semua sudah terbongkar. tak perlu letak PROFILE PICTURE gambar tangan serta bunga. tak perlu da. sudah boleh letak FULL PICTURE ok. lepas ini kau girl takyah nak buruk2 kan orang lagi ok. ko sudah dapat hak kau ok. terima kasih boy sebab sudah sakitkan hati aku"