stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Saturday, March 02, 2013

"program politeknik kasih" IM4U (PMJ)

assalamualaikum... salam 1 malaysia ! && salam blogger

apa khabar warga blogger dan warga follower myblog ! pertama kali aku nak taip SYUKUR ALHAMDULILLAH kerana hari ini aku dapat SHARE kan sesuatu di dalam blog aku. walau bagaimana pon, mohon maaf kepada pelawat-pelawat blog aku selama nie, aku sudah lama tidak update blog. sejak-sejak aku sudah digelar pelajar kembali. rasa nak online facebook lelama pon rasa tak sempat semua tu. apa lagi kalau nak typing blog nie. memang tiada masa, sebab masa itu semua terbang kepada presentation and next presentation not stop ! but aku still cool walaupun banyak dugaan dalam presentation itu. aku cube yang terbaik untuk diri aku ! sebab sekarang aku di alam DIPLOMA ! 


hari ini aku nak share pasal "PROGRAM POLITEKNIK KASIH" dari POLITEKNIK MERSING JOHOR. iaitu politeknik yang sekarang sambung. tidak semua terpilih untuk keluar melaksanakan program ini diluar and dikawasan perkampungan. semester yang terpilih untuk melaksanakan program ini adalah semester 3 "BNS dan DSK" sahaja. pelajar yang lain pun terlibat tetapi pelajar lain buat program ini dalam politeknik mersing. kami 2kos ini buat dalam perkampungan. kampung yang kami pergi itu tidak jauh dari politeknik kami. iaitu di KAMPUNG PENGKALAN BATU,MERSING JOHOR. 

dalam perkampungan itu ada 10buah rumah yang telah terpilih untuk kami membantu beliau dalam kesusahan. dan kami seramai 50lebih kurang, telah meringankan beban dieorang dengan kutipan yang kami semua warga PMJ pada minggu itu juga. syukur alhamdulillah, derma itu telah membeli barang-barang dapur untuk orang-orang kampung yang dalam kesusahan.

kami semua melihat kesusahan penduduk itu sangat tersentuh hati kami. beliau tidak sempurna kita semua. beliau lagi memerlukan bantuan dari kita semua yang senang. 

"jangan merasa diri kita susah SEBAB ada lagi orang yang susah dari kita"

kesimpulannya, apa yang aku dapat dalam program politeknik kasih ini adalah untuk kita sebagai pelajar menjadi insan yang berguna kelak, dan perlu ada sifat bertimbag rasa serta tolong orang yang susah. bukan manusia sahaja, tapi binatang pun ! kita boleh menolong orang dengan banyak cara ! bukan duit, tapi pakaian atau makanan pun sudah kira menolong. ALLAH itu sayang umatnya tolong menolong antara satu sama lain. dan akhirnya, kita sebagai manusia yang masih sihat dan sempurna, beringat-ingat la akan kehidupan kita sekarang dan selepas ini. 
sekian terima kasih, 

p/s: ada sedikit gambar yang aku nak share :) 











the end