stalker

Engaged
20 october 2013


Married
10 mei 2014


Thursday, August 01, 2013

ogos !

assalamualaikum, hai follower ! pejam celik pejam celik, kita dah hujung tahun dah kan, sekarang pon sudah bulan OGOS. next month SEPTEMBER. wahhh. serius cepat masa itu berlalu kan, tak kita sangka semua, umur kita sekarang pun makin menaik ryte ? alaa, setakat 22tahun apa lah sangat kan, haha ! tapi bagi aku 22tahun itu sangat banyak benda dah perlu tahu dan dah boleh kahwin dah orang tua-tua cakap. tapi sebab sekarang nie zaman da IT kan, so kahwin-kahwin nie umur kalau 22tahun masih mude, tak berapa nak matang. so, selagi boleh hidup bujang macam sekarang nie. teruskan la. macam study ke, kerja ke, whateverlah....

yang aku nak share untuk bulan ogos nie, just simple topic. tapi mungkin dari hati turun ke kaki. haha ! just joke :) tapi apa-apa pun aku rasa sekarang aku banyak berfikiran tentang kehidupan bekeluarga. walaupun rase benda tu "MUNGKIN" ke akan berlaku... tapi aku sentiasa berdoa dan aku dah mula rapat dengan ALLAH SWT. aku akan bukakan minda aku untuk apa sahaja yang akan datang depan aku.. walaupunbagaimananyaa. INSHAALLAH...

cerita aku pada bulan julai. macam-macam yang aku berlaku. YA ALLAH aku redho dan tabah ape yang terjadi dan belaku. walaupun aku tak inginkan. tapi aku percaya tuhan itu maha adil. apa yang terjadi pada bulan JULAI 2013 itu akan aku ingat dan takkan berlaku untuk kali kedua ! (-_-') aminn. ALLAH sentiasa ada bersama hambanya, kita sedih ALLAH akan bersama kita. walaupun orang keliling tidak memahami hati hambanya ini.aku redho. semua ini ujian dan ujian bulan ramadhan, apa yang kita inginkan tidak semestinya kita akan dapat. jadi kita berdoa jela apa yang terbaik untuk diri kita dan keluarga kita.

dalam cerita pendek aku nie, aku kecewe dengan diri aku dan aku telah kecewekan orang lain juga, dalam bulan ramadhan ini juga. dan bakal syawal tak lama lagi, aku nak mintak maaf dari diri aku sendiri kepada keluarga "DIA" sebab aku telah membuat keputusan yang sangat cepat dan tidak boleh berpatah balik. aku meminta putus dengan tanpa sebab. aku minta maaf sangat-sangat, jodoh pertemuan ditangan tuhan. aku dan DIA merancang, tapi tuhan lagi cepat menentukan. aku tak salahkan sapa-sapa dalam hal ini, sebab semua nie hikmah. perancangan akan bertunang 2bulan lagi, tetapi seminggu selepas si DIA membeli cincin merisik dan tunang, aku terus slow down with DIA ! YA ALLAH, kepada hati aku nie. kenapa boleh berubah sampai macam ini. seriusly, aku membuat keputusan yang tidak dirancang, tapi aku cube terus berdoa dan mintak petujuk kepada yang maha esa, tapi dengan kesedihan aku and dia, aku mula tabah ! semua tu ade hikmah..
sekarang aku teruskan hidup baru aku, dan habiskan study aku dulu. selepas itu bru fikirkan kehidupan seterusnyaa, tapi aku tak salahkan jodoh. setiap pertemuan yang hadir didepan ku dan betul-betul serius dengan keikhlasannya dan bersedia menjadi imam aku. inshaallah, aku akan buka hati ku untuknya.. aku tak akan putus harapan, semua itu dugaan and hikmah. masalah aku dan dugaan aku sangat mencabar dibulan ramadhan ini. YA ALLAH permudahkanlah urusan dan usaha aku ini YA ALLAH. aku redho akan jodoh mu.. kalau DIA jodoh ku. aku tabahkan hatiku. kalau dia bukan jodoh ku, jodohkanlah aku dengan orang betul-betul yakin akan menjaga aku kelak YA ALLAH. 

terima kasih kepada bonda ku ! kerana sudi mendengar penjelasan hati anak bongsu mu ini. aku sayang semua orang. aku follow step perstep untuk terus hidup dan berjaya kelak, aminn ! inshaallah.

No comments: